20 maja 2025

2ND INTERNATIONAL CONFERENCE TEACHER MANAGEMENT – DEVELOPMENT – CHANGE

 


(foto BŚ: Kongres otwiera Rektor UKEN prof. Piotr Borek) 

Jestem pod wrażeniem zorganizowania w Krakowie przez pracowników prof. UKEN dr. hab.  Norberta Pikułę i prof. UKEN dr hab. Joannę M. Łukasik wraz ze znakomitym zespołem współpracowników 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE TEACHER MANAGEMENT – DEVELOPMENT – CHANGE. To jest międzynarodowe wydarzenie naukowe, w którym udział biorą m.in.: 

Prof. Anikó Fehérvári, The Eötvös Loránd University, Hungary Prof. Hirofumi Hamada, University of Tsukuba, Japan Prof. Michal Hefer, The Jerusalem Academy of Music and Dance, Israel Prof. Jan Heystek, North-West University, South Africa Prof. Ledia Kashahu, Universiteti Aleksandër Moisiu, Albania Prof. Marcin Kaźmierczak, Universitat Abat Oliba CEU Barcelona, Spain, Prof. Panayiota Metallidou, Aristotle University of Thessaloniki, Greece, Prof. Anna M. Mungai, Adelphi University New York, USA, Prof. Andrea Ohidy, Freiburg University of Education, Germany Prof. Vincenzo Piccione, Università Roma Tre, Prof. István Zsigmond, The Sapientia Hungarian University of Transylvania, Romania Prof. Dr Remigijus Bubnys, Vilnius University – Šiauliai Academy, Lithuania Prof. Dr Mustafa Yunus Eryaman, Çanakkale Onsekiz Mart University, Turkey Prof. emeritus Dr. Antonio Fernández-Cano, University of Granada, Spain Prof. Dr Luis Castanheira, The Polytechnic Institute of Bragança, Portugalia Prof. Dr Folco Cimagalli, LUMSA University of Rome, Italy Prof. Dr Jordi Colomer, University of Girona, Spain Prof. Dr Jeremy Delamarter, College of Education and Counseling St. Martin’s University, USA Prof. Dr Mário Rui Domingues Ferreira da Cruz, Pedagogical Innovation Center Polytechnic of Porto, Portugal Prof. Dr Andreas Hejj, University of Pécs, Hungary Prof. Dr. Judy Larsen, University of the Fraser Valley, Canada Prof. Dr Jorge Exposito-Lopez, University of Granada, Spain Prof. Dr. Svetlana Ušča Rezekne, Academy of Technologies, Latvia Assc.prof. Valentin Constantinov, “Ion Creanga” State Pedagogical University, Moldova Assc., Assc.prof. Bozydara Iskariewa Kriwiwadiew, Sofia University „St. Kliment Ohridski”, Bulgaria i Assc.prof. Elena Lavrentsova, Trakia University, Bulgaria. Nie wymieniam polskich uczonych, bo na co dzień rozpoznajemy ich zaangażowanie w prowadzenie badań naukowych i publikowane wyniki badań. Informacja o programie jest dostępna na stronie internetowej tego wydarzenia.


(foto BŚ:  delegacja japońskich naukowców z Gospodarzami Kongresu: prof. UKEN N. Pikułą i prof. UKEN Joanną  Łukasik)

Konfrontacja współczesnych podejść do edukacji, reform szkolnych i kształcenia dorosłych na różnych kontynentach jest niewątpliwą wartością dodaną dla każdego z uczestników debaty. Już pierwszego dnia obrad zostały poruszone tak istotne kwestie, jak: 

Let's make reforms to realize the image of teachers who think and continue to learn by themselves!

AI and Big Data for Evidence-Informed School Evaluation: A Multi National, Longitudinal Project Approach to Enhancing School Excellence;

Embodied professional development: pathways to growth in teacher education and reflective professional practice ; 

School Leadership Development And Improvement Of Quality Education For All Learners;   

Fluid Reality Theory: Understanding Life's Dynamic Nature; 

What They Didn't Teach Me in School about the Most Important Fundamentals of Economics; 

Through a Broken Mirror: Emergence of Leadership by Jewish Women Immigrants from North Africa and the Middle East ('Mizrahi') in Israeli Literature; 

Combined With Neurocognitive Models Of Consciousness, Predict Interpersonal Relationship Outcomes; 

The Integration of Fluid Reality Theory To Pygmalion Effect; 

Integration of Art Therapy and Eco-Therapy for Adolescents in the Digital Age; 

Music as a Cognitive Tool: Leveraging Sound for Enhanced Learning and Self Regulation in Educational Settings  i 

CBT in the Classroom. 

A polska opinia niewykształconych niech dalej apeluje o zakaz korzystania przez uczniów w szkołach ze smartfonów. Niech w ogóle mają oni zakaz korzystania w czasie lekcji z baz danych, tekstów naukowych i materiałów wizualnych w mediach, bo jeszcze im to zaszkodzi. Dalej płaćmy nauczycielom i naukowcom jak najmniej, by nieliczni pasjonaci zawodu realizowali się na własny koszt, zaś pozostali cieszyli, że w ogóle mają stałe miejsce pracy. Przecież wiadomo, że deforma edukacji jest po to, by politycy mieli czym się chwalić, chociaż uczniowie mają na ten temat zupełnie odmienne zdanie.         

Nauczycieli z prawdziwego zdarzenia mogę zapewnić, że polscy uczestnicy tej konferencji podzielą się z nimi najbardziej wartościowymi projektami, rozwiązaniami oraz wynikami badań naukowych.


 linki do relacji z wydarzenia (nagrania z pierwszego i drugiego dnia):

 - dzień pierwszy - poniedziałek 19.05.2025r.:

https://www.youtube.com/live/I-1E_4AH-zI

 - dzień drugi - wtorek 20.05.2025 r.:

https://www.youtube.com/live/LORhBbAek50