17 maja 2020
Polska Komisja Akredytacyjna pozorowania troski o jakość kształcenia
16 maja 2020
WSKAŹNIK ODRZUCENIA WNIOSKÓW WSKAŹNIKIEM PORAŻEK CZY DEMISTYFIKACJĄ TRAKTOWANIA NIEKTÓRYCH DYSCYPLIN JAKO "MIĘSA ARMATNIEGO"?
Aktywność grantową jednostek w ww. zestawieniach charakteryzują następujące
zmienne:
1. 1) wnioski złożone – liczba wniosków
złożonych w konkursach NCN rozstrzygniętych w danym roku lub latach;
2. 2) pozyskane granty
– liczba wniosków zakwalifikowanych do finansowania w konkursach NCN
rozstrzygniętych w danym roku lub latach;
3. 3) współczynnik sukcesu
– liczbowy wskaźnik sukcesu, tj. stosunek liczby wniosków zakwalifikowanych
do składanych w konkursach NCN rozstrzygniętych w danym roku lub latach;
15 maja 2020
WSKAŹNIK NAUKOWEGO SUKCESU CZY MANIPULACJI?
14 maja 2020
Narodowe Centrum Nauki opublikowało post-prawdziwe sprawozdanie z rozstrzygnięcia konkursów w latach 2011-2019
13 maja 2020
Wybory rektorów wyjściem z ostrego cienia wirusowej mgły
dr hab. Barbara Marcinkowska.
Barbara Marcinkowska ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (poprzedniczka Akademii Pedagogiki Specjalnej) w 1991 roku. Cztery lata później na podstawie dysertacji doktorskiej p.t. Potrzeby zawodowe i poczucie kontroli nauczycielek klas I–III szkół podstawowych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych (studium porównawcze) uzyskała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika.
W 2014 r. B. Marcinkowska habilitowała się w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika przedkładając jako swoje główne osiągnięcie naukowe monografię z pedagogiki specjalnej p.t. Model kompetencji komunikacyjnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – w poszukiwaniu wzajemności i współpracy.
Badania naukowe prof. APS B. Marcinkowska prowadzi w Zakładzie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Instytutu Pedagogiki Specjalnej.
Jej zainteresowania naukowe obejmują:
rozpoznawanie możliwości i ograniczeń osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnością sprzężoną;
komunikację osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – diagnozę i wspieranie rozwoju;
rehabilitację osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnością sprzężoną;
wspieranie nauczycieli w wypełnianiu zadań
wynikających z kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w placówkach
integracyjnych i ogólnodostępnych.
Przed Jej Magnificencją stoją zadania związane z kontynuacją wdrażania nowych ustaw i rozporządzeń Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach reformy akademickiej, ale także reorientujące procesy zarządzania w związku z panującą pandemią Covid - 19.
Na szczęście w APS jest znakomity zespół współpracowników, oddanych nauce i kształceniu nauczycieli akademickich, wrażliwą, bo adekwatnie do własnych pasji, rekrutowaną młodzież akademicką na studia wszystkich stopni, zaś rozpoczęta przez obecnego Rektora prof. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego budowa kolejnego skrzydła Akademii będzie - po jej zakończeniu w sierpniu 2022 r. - służyć poprawie warunków pracy, studiowania i prowadzenia badań w APS.
12 maja 2020
Kiedy recenzenci wydawniczy przestaną popierać pedagogiczne buble?
10 maja 2020
Połowiczna demokracja wyzwaniem dla polskiej edukacji
· sposób rządzenia na szczeblu ogólnokrajowym,
· proces wyborczy,
·
samorządy,
·
niezawisłość
sądów,
·
korupcję,
·
niezależność
mediów,