W związku z tym, że jeszcze nie wszyscy zainteresowani mają plan zajęć w semestrze letnim, już teraz informuję o uruchomieniu seminarium doktorskiego i podoktorskiego z nauk pedagogicznych, które odbędzie się w dn. 23 lutego 2016 r. w godz. 11.00-14.30 w Katedrze Teorii Wychowania Uniwersytetu Łódzkiego na ul. Pomorskiej 46/48, budynek B, II p.
Zachęcam do udziału w tym seminarium innowacyjnych nauczycieli, wychowawców, pedagogów instytucjonalnych i nauczycieli akademickich. Przedmiotem moich zainteresowań naukowych i kompetencji badawczych są:
1) współczesne teorie, kierunki, prądy, doktryny i ideologie wychowania oraz kształcenia;
2) pedagogika porównawcza oraz makropolityka oświatowa;
3) pedagogika szkolna z pedeutologią;
4) pedagogika ogólna (podstawowe kategorie, fenomeny pedagogiczne, prawidłowości wychowania itp.).
W latach 1995 -2015 wypromowałem następujących doktorów nauk humanistycznych/społecznych w dyscyplinie pedagogika:
Na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego:
1. dr Małgorzata Rosin - Nieautorytarna pedagogika Thomasa Gordona w kształceniu wychowawców (obrona pracy doktorskiej - 4 czerwca 1998);
2. dr Joanna Michalak - Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli w kontekście pełnionej przez nich roli społecznej (obrona pracy doktorskiej - 6 czerwca 2002);
3. dr Joanna Szewczyk-Kowalczyk: Szkolne obrzędy i rytuały w kontekście mitycznej podróży bohatera (obrona pracy doktorskiej - 14 czerwca 2002);
4. dr Monika Wiśniewska-Kin: Słownictwo z zakresu życia psychicznego w języku dzieci. Zasób – tworzenie – rozumienie (obrona pracy doktorskiej - 29 kwietnia 2004);
5. dr Magdalena Błędowska - Autorytet wychowawczy w dobie transformacji społeczno-ustrojowej w świetle opinii kandydatów do zawodu nauczycielskiego (obrona pracy doktorskiej – 10 marca 2005);
6. dr Teresa Wejner-Jaworska - Funkcje założone a rzeczywiste egzaminu zewnętrznego dla uczniów szkoły podstawowej (obrona pracy doktorskiej – 10 marca 2005);
7) dr Alina Wróbel - Wychowanie a manipulacja. Konteksty teoretyczne a praktyka pedagogiczna (obrona pracy doktorskiej - 7 lipca 2005);
8. dr Beata Owczarska (Matyjas) - Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli jako strategia wdrażania zmian w szkole (obrona pracy doktorskiej - 8 marca 2006);
9. dr Małgorzata Kosiorek - Metateoretyczna analiza współczesnej pedagogiki autorytarnej (obrona pracy doktorskiej - 29 marca 2007);
10. dr Ewa Lewik-Tsirigotis: Kształcenie przyszłych nauczycieli w Kolegium Nauczycielskim w Wieluniu. Oczekiwania wobec roli zawodowej a wymagania reformy (obrona pracy doktorskiej - 10 lipca 2008);
11. dr Katarzyna Szumlewicz - Od Rousseau do Deweya: wątki emancypacyjne w nowoczesnej filozofii wychowania (obrona pracy doktorskiej - 28 maja 2009);
OBRONY Doktorantów Wydziału i na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie:
12. dr Arleta Suwalska - Ideologie edukacyjne jako czynnik zmian w polityce oświatowej Wielkiej Brytanii przełomu XX i XXI wieku (obrona pracy doktorskiej - 3 grudnia 2014);
13. dr Bernadeta Agnieszka Botwina - System wartości młodzieży szkół ponadgimnazjalnych na Podkarpaciu - promotor pomocniczy - dr Sylwia Jaskulska z Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu (obrona pracy doktorskiej - 4 marca 2015);
14. dr Aneta Wnuk - Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego - promotor pomocniczy: dr Stefan T. Kwiatkowski (obrona pracy doktorskiej na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie 4 listopada 2015 r.).
Przygotowuje się do obrony pracy doktorskiej na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pani mgr Magdalena Ostolska, która przygotowała dysertację pt. Efekty wychowania w szkołach waldorfskich w Polsce (promotorem pomocniczym jest dr Marta Kotarba- Kańczugowska z Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji w APS w Warszawie).
Proszę o potwierdzenie udziału(przyjazdu) - nie trzeba pytać, czy można, bo zaproszenie jest otwarte - mailem na adres:
OdpowiedzUsuńboguslawsliwerski@gmail.com
W Akademii Pedagogiki Specjalnej prowadzę konsultacje dla doktorantów z tej znakomitej Uczelni w środy, po posiedzeniu Rady Wydziału i uzgodnieniu mailem odpowiedniej godziny.
Panie Profesorze, czy zakłada Pan, że na seminarium będą chcieli przyjeżdżać chętni z odległych (od Łodzi) miejscowości? Czy w związku z tym seminarium mogłoby być planowane w godzinach bardziej okołopołudniowych i od razu dłuższe, bo czas podróży będzie dłuższy niż samo seminarium. Powrót późnym wieczorem i nocą jest bardzo kłopotliwy. Może też np. 4 godziny, ale za to dwa razy rzadziej (koszty podróży). Oczywiście, to Pan Profesor decyduje, ale - jak zawsze - ci z małych miast i mniejszych uczelni znów mają trudniej. Prosimy o wzięcie pod uwagę naszych "niedogodności".
OdpowiedzUsuńOK. Może być wcześniej np. o 11.00 tylko wówczas nie będą mogli dojechać nauczyciele, bo pracują. Jak zatem rozstrzygnąć godzinę rozpoczęcia? Możemy obradować i 4 godziny.
OdpowiedzUsuńW takim razie wprowadzam korektę - zaczynamy o 11.00. Do zobaczenia.
OdpowiedzUsuńDlaczego na seminarium Pan Profesor przyjmuje tylko koleżanki:) Ani jednego wypromowanego pana Doktora ...
OdpowiedzUsuńTrzech mężczyzn otworzyło przewód. Najbliżej finału jest Michał Paluch. Cierpliwości. Ja za nikogo doktoratu nie napiszę.
Usuń