Studenci III roku pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego pod kierunkiem dr
Patrycji Brudzińskiej, zaangażowanej adiunkt z Zakładu Badań nad Dzieciństwem i
Szkołą, podejmują regularnie różne akcje zbierania pieniędzy na leczenie bardzo chorych małych pacjentów. Najczęściej pieką ciasta i je sprzedają, by zarobione pieniadze wpłacić na konto leczonego dziecka. Ostatnio
wpadli na pomysł, żeby zrobić coś bardziej pedagogicznego na rzecz jednego
dziecka, ale na trochę większą skalę.
Pracowali kilka miesięcy i opracowali e-book z
niestandardowymi problemowymi zadaniami matematycznymi dla dzieci z
nauczania początkowego. Patrycja Brudzińska skonsultowała ten
projekt z prawnikami pod kątem prawa autorskiego, zbiórki pieniędzy itd. oraz
poprosiła profesor dr hab. Dorotę Klus-Stańską o napisanie wstępu dla rodziców,
którzy otrzymaliby tę publikację w ramach podziękowania za wpłatę na leczenie
dziecka.
Po długich analizach studenci wybrali małego Huberta a ich opiekunka
porozumiała się z rodziną chorego chłopca i przekazali jego mamie e-book wraz z możliwością przesyłania go darczyńcom. Mama Huberta założyła zatem zbiórkę na "zrzutce". To był znakomity pomysł, bo jest nie tylko
wiarygodny, ale łączy wolontariackie zaangażowanie studentów i
akademickiej kadry w docelowo efektywną pomoc mamie małego Huberta w
pozyskaniu środków na jego operację. Dyrektor Instytutu Pedagogiki -
dr hab. Justyna Siemionow, prof. UG wsparła finansowo działania studentów,
którzy dzięki temu mogli zakupić materiały do opracowania całego projektu.
Każdy, kto wpłaci na operacje chłopczyka, dostanie e-book "Na tropie liczb" który zawiera interesujace zabawy, konkursy, zadania rozwijające myślenie matematyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Piszę o tej akcji z prośbą o wsparcie wpłat na leczenie
Hubercika, ale także po to, by docenić tak znakomite przygotowywanie się młodzieży akademickiej do pracy w pięknej
profesji, jaką jest kształcenie dzieci w wieku wczesnej edukacji. Studentki pedagogiki wpisały się swoim twórczym pomysłem, a przecież realizowanym z własnej woli, z
dobrego serca i bezinteresownie, w to, co twórczyni pedagogiki społecznej -
Helena Radlińska określała mianem uruchomienia sił społecznych.
Ich aktywność ma zatem głęboki sens pedagogiczny, twórczy przez napisanie e-booka dla dzieci, ale - co jest niezwykle cenne - ma także wymiar
ogólnoludzki, humanistyczny. Studentki wykorzystały to, czego
nauczyły się w ramach zajęć o rozwijaniu myślenia matematycznego, rozumowaniu
matematycznym i zadaniach problemowych dla dzieci. Wykonały wspaniałą pracę
pedagogiczną w duchu konstrukcjonizmu dydaktycznego. Śliczne ilustracje i oprawę graficzną e-booka zapewnił Marceli Płoszaj.
Nie ulega wątpliwości, że młodzi dorośli będą mieć niebywałą satysfakcję, jeśłi uda się wyleczenie małego Huberta. Ich projekt nie ma nic wspólnego z obowiązkami dydaktycznymi na Uniwersytecie, ale juz teraz wiemy, że zdali jeden z najważniejszych egzaminów pedagogicznych - egzamin z solidarności
z cierpiącym dzieckiem, by ulżyć jego cierpieniom i pomóc mu cieszyć się życiem
jego rówieśników.
Jeżeli zatem może ktoś wpłacić dowolną sumę na poniższą zrzutkę, to mama małego Huberta przekaże na wskazany adres e-mailowy świetną e-książkę, która zawiera niezwykle ciekawe zadania rozwijające u dzieci myślenie matematyczne. Rodzice mogą wraz ze swoimi dziećmi bawić się matematyką, której tajemnice będą odkrywać niemalże w codziennych sytuacjach życiowych - w domu, na spacerze, w drodze do szkoły, na wakacjach itp.