(fot. z sali obrad XXXIV LSMP w Obrzycku)
Tegoroczne obrady LETNIEJ SZKOŁY przebiegały w
formie hybrydowej. Po prawej stronie widać zalogowych uczestników i
prowadzących warsztaty. Zobaczmy jednak, jaka dominowała problematyka
badawcza:
mgr
Hanna Achremowicz z Uniwersytetu Wrocławskiego - Uczenie się
partycypacji publicznej przez młodzież.
mgr
Hanna Arciszewska z Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i
Przedsiębiorczości w Łomży - Action Research jako strategia
promowania tolerancji wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i
Przedsiębiorczości w Łomży.
dr
Dominik Chojnowski z Uniwersytetu Łódzkiego - Poszukiwanie
alternatywy społeczno-edukacyjnej dla hegemonii neoliberalnego kapitalizmu w
dobie globalnej pandemii.
dr
Aleksander Cywiński z Uniwersytetu Szczecińskiego - Gasnący płomień nadziei
- kryzys klimatyczny i środowiskowy w opiniach uczniów i studentów, którzy
kształcą się w Polsce.
mgr
Żaneta Garbacik z UAM w Poznaniu - Stres i wypalenie wśród
pracowników badawczo-dydaktycznych. Wyzwania procesu badawczego.
dr
Anna Irasiak z Uniwersytetu
Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie - Uniwersytet
oczami osób z niepełnosprawnością. Refleksje na temat "uczestnictwa"
i "dostępności" z perspektywy wspólnoty akademickiej.
mgr
Marlena Kaźmierska - z UAM w Poznaniu - Studentki z endometriozą
jako grupa ze specjalnymi potrzebami - wyzwanie dla współczesnego uniwersytetu.
mgr
Weronika Klon ze Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu im.
Adama Mickiewicza w Poznaniu - Elastyczność psychologiczna jako
czynnik chroniący w sytuacjach związanych ze stresem w pracy nauczyciela
akademickiego.
mgr
Karolina Kołodziejczak ze Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu
Jagiellońskiego w Krakowie - Kształcenie integracyjne w przestrzeni
illusio - propozycja badań pola szkolnego.
dr
Adam Konopnicki z Uniwersytetu Opolskiego - Pytania o fizyczność
uniwersytetu.
mgr
Maria Krzemińska-Cieśla z Uniwersytetu Szczecińskiego - ,Szkolnictwo
wyższe w dobie pandemii".
mgr
Iwona Kukowka z
UAM w Poznaniu - Orientacje ekologiczne młodzieży wobec wyzwań
globalnych zmian społeczno-środowiskowych.
mgr
Agnieszka Dominika Laskowska - z Uniwersytetu w Białymstoku- Wartości
w wybranych programach wychowania przedszkolnego.
mgr
Agnieszka Nymś-Górna z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Uniwersytecka
tożsamość współpracy z podmiotami społeczności lokalnej.
mgr
Magdalena Maciejewska z Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Nauk
Społecznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu - Pytania
(nie) bez odpowiedzi – od miejsca nauki w przestrzeni życiowej kobiet do
miejsca kobiet w przestrzeni nauki.
dr
Karol Motyl z Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana
Długosza w Częstochowie - Uniwersytet a idea dawstwa szpiku kostnego.
Na rozdrożu pomysłu na koncepcję badań.
mgr
Nina Myalska z Akademii WSB Dąbrowa Górnicza - Terapeuta
pedagogiem, pedagog terapeutą? O tym z jakich narzędzi terapeutycznych warto
korzystać w pracy dydaktycznej.
dr
Małgorzata Obrycka z Akademii Pomorskiej w Słupsku - Świat więcej niż
ludzki. O edukacji akademickiej w perspektywie zagadnień z zakresu
humanitaryzmu międzygatunkowego.
dr
Justyna Ratkowska-Pasikowska z Uniwersytetu Łódzkiego - Akademickie
kształcenie w zakresie metodologii badań naukowych.
dr
Zofia Remiszewska z Uniwersytetu Opolskiego - GOTOWOŚĆ MŁODZIEŻY
AKADEMICKIEJ DO PODEJMOWANIA ZADAŃ PONADOSOBISTYCH A ŚLAD PAMIĘCI OBRAZU SAMEGO
SIEBIE Z DZIECIŃSTWA.
mgr
Magdalena Słowik - z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskirgo w Olsztynie,
Wydział Nauk Społecznych - Trudności i zalety e-edukacji w opinii
wykładowców i studentów - wyniki badań własnych.
mgr
Colette Szczepaniak z Uniwersytetu Szczecińskiego - Autoetnografia
jako metoda badań nad kobiecością i macierzyństwem.
Spojrzenie na problemy badawcze młodej generacji pedagogicznej uświadamia
nam zakres zmian w prowadzeniu badań, który wyraźnie wkracza w zainteresowania
naukowe także przedstawicieli innych dziedzin wiedzy. Widać wyraźne zróżnicowanie
zarówno orientacji badawczych, jak i przedmiotu badań. Naukowcy odchodzą od wąsko
rozumianych i uprawianych dyscyplin nauk pedagogicznych. To jest bardzo dobry
sygnał zmian w polskiej pedagogice.