Każdy z tekstów może być bardzo dobrym przewodnikiem dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz doktorantów poszukujących syntetycznych analiz wiedzy pedagogicznej ukierunkowanej na nieco inne przedmioty badań i praktyk oświatowych. Zachęcam zatem do lektury:
Pierwsza część wyszła w 2020 roku w tomie XI, Nr 2(31), obejmując następujące
rozprawy: 
1.  Aleksander Nalaskowski - Co nazwiemy pedagogiką? Pesymistyczny
esej   
2.  Zbigniew Marek   -  FORMACJA (CHRZEŚCIJAŃSKA) PEDAGOGICZNYM 
WSPOMAGANIEM ROZWOJU OSOBY
3. Iwona Jazukiewicz  -  Pedeutologia XXI wieku jako pozytywna nauka społeczna
4.  Bożena Matyjas  - Pedagogika rodziny. Aktualna problematyka i nowe
obszary badawcze.
5. Zdzisław Wołk -  Współczesna pedagogika pracy. Obszary problemowe
6.  Aleksandra Aszkiełowicz,   Andrzej Ładyżyński  - Od poradnictwa do poradoznawstwa. Dorobek teoretyczny
i obszary badawcze subdyscypliny
7. Elżbieta Dubas   - Geragogika jako subdyscyplina pedagogiczna
8.  Zofia Szarota,   Krzysztof Pierścieniak  - Refleksja andragogiczna – współczesna specyfika
dyscypliny
9.  Irena Mudrecka  - WYBRANE KIERUNKI ROZWOJU POLSKIEJ TEORII I PRAKTYKI
RESOCJALIZACJI
10.  Dominik Chojnowski  -  Rewolucja demokratyczna w szkole
Natomiast w najnowszym numerze - Tom XII,
Nr 1 (34)  opublikowane zostały następujące studia z subdyscyplin
nauk pedagogicznych:
12.   Maria Czerepaniak-Walczak  - Teoretyczne i badawcze osiągnięcia pedagogiki
krytycznej w Polsce
13.  Alina Wróbel  - W trosce o tożsamość teorii wychowania. Ciągłość i
zmiana w wieloparadygmatycznej przestrzeni badań pedagogicznych
14.  Dorota Klus-Stańska -  Dydaktyka ogólna: dobre tradycje, stare pułapki, nowe
perspektywy
15.  Marek Budajczak  - „Mapa” nauk o pedagogice i edukacji – propozycja
16. Janusz Gajda  - Pedagogika kultury i jej rozwój u progu trzeciej
dekady XXI wieku
17.  Jolanta Andrzejewska,   Ewa Lewandowska  - Polska pedagogika przedszkolna w XXI wieku.
Poszukiwania badawcze i implikacje do praktyki
18. Józefa Bałachowicz,   Zuzanna Zbróg  - Kierunki przemian teoretycznych i badawczych w
polskiej pedagogice wczesnoszkolnej – od mono- do polidyskursywności
19.  Anna Gaweł  - Koncepcje i obszary badań pedagogiki zdrowia
   


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Nie będą publikowane komentarze ad personam