Wczoraj Prezydium Rady Doskonałości Naukowej
podjęło uchwałę w sprawie określenia wzoru wniosku o przeprowadzenie
postępowania w sprawie nadania tytułu profesora oraz dokumentów składanych wraz
z tym wnioskiem. Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 roku. Ciekawe, czy do końca kwietnia wpłyną wnioski zgodnie z wcześniejszym trybem i zakresem ich składania?
Działając na podstawie art. 228 ust. 1a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) Prezydium Rady Doskonałości Naukowej uchwala, co następuje:
§
1
Wzór
wniosku o przeprowadzenie postępowania o nadanie tytułu profesora oraz
dokumenty
składane
wraz z tym wnioskiem określają następujące załączniki do niniejszej uchwały:
1.
Wniosek przewodni dla dziedzin nauki;
2.
Wniosek przewodni dla dziedziny sztuki;
3.
Dane wnioskodawcy;
4.
Autoreferat dla dziedzin nauki;
5.
Autoreferat dla dziedziny sztuki;
6.
Uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć naukowych;
7.
Uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć artystycznych;
8.
Informacja o aktywności naukowej;
9.
Wykaz dorobku naukowego;
10.
Oświadczenie w sprawie uprzedniego ubiegania się o nadanie tytułu profesora;
11.
Oświadczenia współautorów osiągnieć artystycznych.