niedziela, 19 września 2010

„Po życie sięgać nowe…” Teoria a praktyka edukacyjna.

To temat wiodący VII Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, jaki rozpoczyna się w dn. 20 IX br. w Toruniu. Jak piszą na stronie Wydziału Pedagogicznego UMK w Toruniu - Organizatorzy tego Zjazdu:

Program skoncentrowany jest na dyskusji wokół związków pedagogiki jako nauki i praktyk edukacyjnych, widzianych przez pryzmat toczących się wokół i wśród nas wielkich przełomów nakierowanych na pozytywne rozwiązania obecnych problemów, dylematów i trudnych kwestii praktycznych w przyszłości. Służyć temu ma przeprowadzenie obrad Zjazdu w ramach szczególnej formuły programowo-organizacyjnej.

Debatę otwiera wprowadzająca sesja plenarna, po czym następują obrady równolegle w dziesięciu sesjach. Pierwszego dnia skupimy się na diagnozach, krytycznym rozpoznaniu pól problemowych i kwestii do rozwiązania, natomiast drugiego dnia skierujemy uwagę na wskazanie najważniejszych wzorów dobrych rozwiązań.

Zjazd zakończy dyskusja panelowa nad funkcją rzeczywistą i możliwą pedagogiki w planowych zmianach oświatowych. Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli na zintensyfikowanie debaty, wykorzystanie czasu na wymianę poglądów i doświadczeń.


Zainteresowanych Zjazdem oraz tezami programowymi sesji półplenarnych zapraszam na stronę: http://www.pedagogika.umk.pl/zjazd-pedagogiczny/index.html

7 komentarzy:

  1. Powodzenia w biciu piany-polska pedagogika nikomu (a szczególnie oświatowej biurokracji)do niczego w polskiej szkole nie jest potrzebna!!!
    Jesteście darmozjadami;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest. Skoro Anonimowy uważa, że jesteśmy darmozjadami, to niech prześle na nasze konta środki z tytułu udziału w tym Zjeździe. Wówczas rzeczywiście będziemy darmozjadami, bo jak narazie, to za wszystko płacimy z własnej kieszeni. A tacy Anonimowi w szkole - to dopiero zagrożenie dla naszych dzieci. Niech no jeszcze Anonimowy posączy trochę jadu przeciwko pedagogom i pedagogice! Jesteśmy dumni, że mamy takiego skrytego wroga! To dopiero mobilizuje do pracy naukowej.
    Darmozjadka - pedolożka, wdrażarka reform oświatowych

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogie darmozjady i darmozjadki!
    Widać,że niekumate jesteście i hipokryci na dodatek.
    W świecie polskiej edukacji, gdzie uczeń jest kłopotliwym dodatkiem do papierów i gadżetów w stylu elektronicznych dzienników z milionem opcji kontroli wpisów, nikogo wasze mądrości nie obchodzą, a nauczyciel, nawet jak w nich coś rozsądnego znajdzie, to i tak nie będzie miał możliwości wykorzystać.
    Czy teraz już rozumiecie niekumaci&hipokryci z polskiej pedagogiki???;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi Anonimowy, specjalisto od tropienia darmozjadów, czy możesz wyjawić, jaką uprawiasz profesję? Pytam, by nawiązać dialog o kondycji polskiej pedagogiki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Skądinąd w tematach Waszych abstrakcyjnych i oderwanych od życia pseudobadań np.wpływ postępującej biurokratyzacji szkolnictwa na efektywność dydaktyczną i wychowawczą szkół i nauczyieli.Albo "Dziennik elektroniczny i zagrożenia dydatyczno-wychowawcze z nim związane."
    Jestem nauczycielem;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to mawiają na forach: nie karmić trolla.

    OdpowiedzUsuń
  7. już wiem - ten Anonimowy to musi być Palikot...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz zamiar kogoś obrazić, to zrezygnuj z komentowania.